dag 8- favoritträning

När frågan ställs idag, vilken är din favorit träning, så svarar jag: löpning. Självklart. Jag svarar, i dagens läge, att jag älskar löpning och jag berättar mer om gärna om min framtida mål och varför jag älskar löpningen. Jag berättar att löpningen mår mig att tänka igenom dagen som gått och ger mig tid att planera morgondagen, medan jag glider fram. Kilometer efter kilometer.

Frågade du mig för två veckor sedan var min favorit att pröva gruppassen på gymmet. Älskade känslan av att slita tillsammans med andra samtidigt som instruktören skrek. Jag älskade att få svettas riktigt rejält och ta slut på mig själv, samtidigt som skrattgroparna fick skina ordentligt under passet.

Fast frågar du mig om en vecka säger jag nog annat. Jag kanske säger att klättring är dö kul eller att jujutso gör att kroppen håller mig i trim och själen på topp. Eller så kanske jag återigen har hamnat på gymmet?

Sammanfattningsvis, jag är en periodare. Jag älskar den ena sporten ena veckan och den andra veckan därpå men jag gillar det. Jag gillar att jag inte kör fast i träsket att man bara kan ägna sig åt en enda sak. Även om löpningen ändå kommer vara det stora inom min träning..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0