Nyårsmenyn!


Förrätten!

Jag och pappa fixade nyårsmaten för igår! Jag gjorde förrätt och efterrätt, och varmrätten hjälptes vi åt med:).
Fick mycket beröm för maten och jag tror nog dom gillade maten lika mycket som mig, haha.

Menyn:
Förrätt: Smörgåstårta. Italiens med pesto, tomat, skinka och crème fraîche/phialdelphia som fyllning, klädd med skinka och rostbiff. Slutligen toppades den med lök,oliver, löjrom,tomat och ruccola :)

Varmrätt: Rostbiff och entrecot med potatisgratäng och champinonsås. Även en sallad serverades till!

Efterrätt: En sorts chokladcheesecake(som man bara kyler i kylen ist för frysen) toppad med grädde, kex och färskajordgubbar!

Mer bilder kommer komma sen :) Men muuums så gott allt var. Mat-Tina alt Leila bakar neeext för min del, haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0