Friday

Det är jätte många som frågar om Friday är min egna häst, hur ofta jag rider, om jag tävlar osv osv!
Så nu tänkte jag berätta om Friday, eller som jag kallar honom:Freddan, i ett inlägg så att ni alla får veta :)

Mamma köpte Friday för ca 3 år sen. Då red jag inte honom något för jag hade en egen ponny som jag tävlade. Sen i höstas sålde jag min ponny då det blev mycket i skolan och jag tappade insperationen till ridningen! Men nu när jag kom hem från Torquay i somras så har jag börjat rida honom regelbundet. 3-4 dagar i veckan ungefär, då jag delar honom med mamma.

Vi har inte hunnit rida så mycket träningar då han vilade några månader under våren-sommaren efterssom han har någon skada vid böjprov. Men han känns jätte fin när man rider och då märker man inget så mamma och jag har bestämt att vi kör på som vanligt så länge han håller....(han har alltså blivit riden sen sista veckan i juli, och jag började rida han i augusti!).

I höst har vi massa träningar inplanerat, både i hoppning och dressyr! Sen i vår då han har fått upp sin kondition igen helt och hållet så ska jag få tävla honom i dressyr och hoppning!! :D Det ska bli jätte kul då han är en mycket fin häst som ställer upp i alla lägen :)

Fullständigt namn: Mr Friday.
Ras:Svenskt halvblod.
Köptes:I Sala.
Född:2003.
Mankhöjd:176,0 cm! En stoooor polle med andra ord ;D

Har du frågor om min ridning eller Friday, så får ni jätte gärna ställa dom! :)


Fina hästen♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0