Att jag ensam, i köket, ska möta en mördare. Dem sekunderna känns



Fina djur! (Fina jag höhö).

Nu när jag sitter och kollar på en spännande film påminns jag om en "rolig" händelse som utspelades för någon vecka sedan. Jag hade varit hemma själv en vecka och fick sista dagen sällskap av min bror. Det var en onsdag och resterande familjen skulle inte komma hem först på lördagen. Jag sitter i köket och surfar på datorn, Viktor sitter i vardagsrummet och kollar på TV. Plötsligt hör jag någon trycka ned dörrhandtaget. Den rörelsen som i vanliga fall tar 3 sekunder kändes som en evighet. Jag inser att det är omöjligt att ropa på Viktor utan att bli upptäckt. Jag spanar omkring i köket och ser en stekpanna. Reser mig försiktigt för att greppa mig efter stekpannan, för att kunna försvara sig. MEN, jag hinner kolla ut genom fönstret ett ögonkast och ser mammas husvagn utanför. TUR, det var bara familjen, ingen yrkesmördare.

Men dem sekunderna när det börjar gå upp för mig att jag inte hinner gömma mig bakom Viktor, utan jag ska ensam, i köket, möta en mördare. Dem sekunderna kändes!

Kommentarer
Postat av: Diman Dilir

fin bild:)

2012-07-22 @ 23:10:38
URL: http://dimandilir.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0