Keps på huvudet, musik i öronen, ensam i spåret, hunden lös och sol på himlen

Idag har det varit en sådan här RIKTIG svensk sommardag, inte en 2012-sommardag. Jag vaknade i tid för att efter en god frukost bege mig ut i spåret för powerwalk. Brorsans keps på huvudet, musik i öronen, ensam i spåret med fåglarna, hunden lös och solen på den klarblå himlen! Powerwalkade i en timme och bara NJÖT!

Väl hemma åt jag färskpotatis med ugnsbakad lax vilken var gratinerad med ört/vitlöks-philadelpia. Åt upp det på 2 röda för sedan satt jag i bilen mot farfar för att spendera dagen i vattnet. Så där njöt jag i sol & vatten i flera timmar tills fingrarna var skrumpna och huden stel av sol. Att det blåste gjorde ingenting med tanke på den varma luften och det 20-gradiga vattnet.

Värt att tillägga att far och jag även simmade 650 meter. Inte så illa.

För att fortsätta denna ta-hand-om-kropp-och-själ-dag så ska jag ut och springa. Jag har blåsor på fötterna och det är VARMT, men jag är ändå taggad. WIII! Ut och spring!


Kollade just ut genom fönstret och himlen har täckts med moln, bara för att jag skrev ett lååångt inlägg om denna fantastiska sommardag. Men vad gör det? Perfekt väder för löpning. TJING!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0