Har tydligen sprungit 1,5 mil idag ;D


Haha har hår för mitt vänsteröga så det ser lite stört ut ;)

Ojojoj! Idag har jag vart duktig..
Jag hade tydligen lovat Jonas att springa en mil med honom denna vecka så det var bara att hålla sitt löfte och följa med ut. Runt sjön skulle vi springa och enligt Jonas var det 11,4 km.
Så vi börjar springa och de första två kilometerna går det kanske trögt, hade lite ont i vaderna och låren för jag har tränat hela helgen ju. Vid 5 km tillåter Jonas mig att ta en vilopaus på 50 meter innan vi fortsätter. Dock gick det vädligt trögt när vi började på vår sjätte och sjunde kilometer. Det var ju sjukt varmt så jag orkade inte riktigt kämpa så det blev springa 500 meter, gå ett par meter osv.
Men runt kom jag även om Jonas fick stå ut med en hel del gnäll från mig så som "Jag har ont i vaderna och i låren och i lungorna och händerna", "Jag orkar verkligen inte mera nu, jag tror jag dör", "Jag tänker fan aldrig mer springa, jag skiter i dom där loppen 18 samt 31 maj", "Jag vill inte gå ner i vikt och jag skiter i min kondis samt styrka så varför ska jag springa för!!?? Det är ju bättre att låta dom som kan springa få göra det, inte jag... -.-" Ja ungefär det fick han stå ut med, haha! Tur att han har otroligt bra tålamod ;)

Men tog mig iallafall ett dopp i långsjön efteråt vilket var väldigt skönt. Skulle tippa på ca 9-10 grader :) Men nu till poängen här. När vi sitter och fikar lite efteråt får jag veta att det inte alls var 11,4 km jag sprunigt utan FEMTON KILOMETER! Asså fatta att jag blivit lurad på 3,5 km. Det är ju dom sista som är värst, haha ;) Men kanske nice ändå för då sprang jag på relativt bra tid! :) 1,5 timma tog det för 1,5 mil :)

Men jag är stolt som pallade 1,5 mil :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0