Recept: Skinksås med pasta!



Igår när jag skulle dra ihop lite ingredienser till lunch ekade kylskåpet tomt! Jag hatar verkligen att göra lunch på lov då man måste variera sig. Oftast drar jag ihop pannkakor/våfflor, men det kan jag ju inte äta varje dag fram tills att skolan börjar igen, right? ;-) Då kom jag på den briljanta idén att slänga ihop pasta med skinksås, awsome! Bjuder därför er på receptet ;-)

2 msk smör
2 msk mjöl
Mjölk (ca 5-6 dl?)
Ev lite ost (gärna västerbotternost)
Skinka
salt
peppar
___________________________
Smält smör i en kastrull. När smöret smällt, ha i mjölet och vispa fort. Häll snabbt i ca 1-2 dl mjölk så smör/mjölet inte hinner brännas vid. Dra ner plattan och ta bort kastrullen från plattan sålänge (till 4:an ungefär (av 6)). Fortsätt vispa och ha i mer mjölk, det bränns fast väldigt fort om man inte e noga med att hela tiden vispa. Fortsätt häll i mjölk då såsen blir för tjock. Ha sedan ev i ost och sen skinka. Rör. Krydda med salt och peppar efter eget tycke. Låt sjuda tills du tycker såsen är bra. Tänk på att du hela tiden får ha i mer mjölk då den blir för tjock! Serveras tillsammans med pasta, som kokas enligt förpackningen!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0