Jag vill inte bara sola och bada, utan jag vill uppleva befolkningen, naturen och kulturen.

Jag sitter vid köksbordet iklädd morgonrock och med datorn framför näsan. Jag bläddrar igenom bloggar och jag söker på resor. Resor till solen, resor till skidbackarna och till storstäder, till kultur, upplevelser och avkoppling. Jag mår på något sett så bra när jag får kolla på resor, drömma mig bort och önska att jag får uppleva just den platsen, just den kulturen. Även fast jag redan har 5 veckors utomlandsvistelse att beta av innan jag står på Arlanda igen, påväg hem och utan att veta när jag åter ska få stå på Arlanda flygplats, så vill jag hitta nya destinationer. Det är som en drog, jag vill inte att resandet ska ta slut. Jag vill hela tiden ha mera, för att resa är det underbaraste som finns.
 
På lördag, om sex dagar, är jag åter på Arlanda flygplats och ska flyga ned till Egypten. Sol, bad, snorkling, mat och vila. Men jag hoppas jag får uppleva lite kultur med. Jag längtar efter att träffa en egypt som vi kan utbyta tankar med, få höra om dennes kultur, värderingar och liv. Det är vad jag tycker är spännande med resor, det är därför jag fanatiskt letar efter flera resor.
 
När vi var i Thailand i vintras fann i två thailändare som kom att bli våra bästa vänner. Jag minns dem än idag och vi har fortfarande delade minnen. Det var det som gjorde den resan fantastisk, att vi fick möta dessa thailändare och höra om deras kultur, dela på deras upplevelser och bara lära känna nytt folk.
 
I vinter ska jag jobba som volontär på ett barnhem i Tanzania. Det ska bli grymt och jag längtar efter den där känslan när man finner en ny vän, från ett annat land. Där vi kan dela erfarenheter, kultur, upplevelser och dela på livet under månaden jag är där.
 
För att för mig handlar resa inte längre så mycket om att få en snygg bränna eller att göra bomben flest gånger ned i poolen. Det handlar om det också, för jag njuter gärna av det med, men det är inte längre huvudsaken. Nu vill jag uppleva naturen och omgivningen och uppleva befolkningen!
 
Nu längtar jag galet till både Egypten och Tanzania, och suget efter att boka nya resor minskar. Jag har ju trots allt 5 veckor att uppleva först, i Afrika, med både natur och kultur.
 
En dålig bild från Thailand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0