Din livsglädje

Att finna livsglädjen. Att känna glädje och uppskatta nu:et, uppskatta det man har. Men även att ha ett mål i livet, ha något att blicka framåt mot.

Mina glädjefaktorer i vardagen är mina vänner, min hund och träning. Dessa tre saker är ting som muntrar upp en och som man delar lycka med. Såklart är familjen också på denna plats. Men familjen tar man ofta för givet.

Mina mål i livet och saker att blicka framemot är mera tillfälliga saker. Glädjefaktorerna är saker i nu:et men kommer ändå alltid leva kvar i minnet, hur mycket jag en skulle vilja förtränga (inte för att jag vill det). Mina mål är saker som kommer och går. Idag kämpar jag på i skolan för att jag har målet att komma in på en bra högskoleutbildning, gärna doktor. Detta kanske ändras om ett år, men idag är det något som får mig kämpa på.

Resorna jag gör är en blandning av glädjefaktor och mål. När jag arbetar är målet att spara pengar till flera resor, jag har en belöning som väntar inom ett par månader av hårt arbete. Men när resorna upplevs är det saker i nu:et men som ändå alltid finns kvar i minnet.

Livsglädjen, din inspirationskälla i livet. Till att orka ta dig igenom konflikten med din bästa vän, att orka plugga lite extra inför provet, orka gå upp på morgonen, orka träna. VILJAN ATT VARA DU, I DITT LIV!



Izor, min stora livsglädje!

Kommentarer
Postat av: Amanda

åh jennifer, ta inte familjen för givet... det finns så mycket som kan hända. kram kram kram <3

2012-05-10 @ 21:13:23
URL: http://amandatillenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0