Motivation

”Motivation, it’s like air, it´s everywere”, ja det var så min kära vän Caroline öppnade sitt tal med. Och visst stämmer det, motivation är som luft- den finns överallt. När jag hörde denna mening spann jag direkt vidare på det. Att motivation, likt inspiration, finns överallt bara att vi inte ser det. Vi vet att det finns, men vi ser det inte och ibland ignorerar vi vår känsla av att vi vet att det är där. Luften finns till för att andas, för att användas, och slutar vi använda den tys vi långsamt nedåt. Detsamma med om vi till slut struntar i att använda motivationen och inspirationen runt om oss, det är då vi inser att vi långsam faller. Eller nej föresten, jag tror inte man inser att man släppt taget om motivationen. Jag tror man långsamt försvinner inombords utan att förstå att det är motivationen vi släppt.

Motivationen hjälper oss i allt. Att orka leva, att vilja träna, att orka med skolan, att vilja umgås med vänner. Motivationen ger oss orken och viljan, kort sagt.

”Motivation, it´s like air, it’s everywere”.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0