Fem saker jag gör varje dag?

Höömmmm.... Denna var svår! Fem fucking saker jag gör varje dag...?

Numero 1? Får jag vara så tråkig som så att jag säger- hundpromenader? Går minst en promenix varje dag (lugna, resten av familjen hjälper till med de andra promenaderna) med hunden Izor. Vissa dagar är det helt underbart och jag njuter av att vara hundägare till min älskling. Men vissa andra dagar? Ja då känner man mest för att få mörda någon (inte min hund dock) (och ja, jag var oseriös. I won't kill someone!). Humöret går kind of ner när man måste ut med hunden och ingen annan i familjen vill hjälpa till med hundrastningen....

Numero 2? Måste vara att prata i telefon. Minst 3 samtal/dag, och dryga fem dagar i veckan kör jag en långdragare i mobilen med någon vännina på ungefär 2 timmar. Förra sommaren pratade jag ungefär 5-6 timmar med en kompis, dock somnade både han och jag till ett par gånger under samtalet, men annars så. Men om man ska räkna till de gånger då jag hållt mig alert under samtalet så var senast för ett par veckor sedan då jag och Caroline började snacka vid 22.30 och snackade till 03.15, var relativt trött dagen efter... Haha!

Numero 3? Eftersom frukost är det som förgyller mitt liv, honestly, så måste jag få säga det; frukost! Oftast blir det bara lite youhurt med flingor, två mackor med gott pålägg och ett glas juice/mjölk/o'boy. Håller det ganska enkelt under skoldagarna då jag inte har orken att fixa något tjohej vid 06.00!! Men har jag tid så älskar jag att göra smoothies, koka ägg eller göra toast. Brukar förövrigt också alltid tända ljus och lägga upp frukosten fint, även under veckodagarna. Lite mys vill man ju ha ;-)

Numero 4? Städar alltid någonting varje dag. Är det inte att damsuga så är det att bädda sängen eller damma, osv. Alltid någon städning. Håll i er i hatten, men till skillnad från majoriteten av Sveriges ungdomar så gillar jag att städa. Helt underbart avslappnande och resultatet blir awsome och man har kontroll på saker och ting. Mår bara dåligt av smuts och äckligt....

Sist men inte minst, nummer 5? Sjunger!!!! Sång och att sjunga gör livet så mycket bättre. Och nu menar jag inte att man sjunger lite som i att nynna. Nejnejnej, man tar i från magen och drar av ett par rejäla toner på sin favorit-låt! Och komigen, vem gillar inte att sjunga och känna sig som en rockstar?? ;-)

Har avslöjat allt för mycket om mig själv nu! Att jag hatar att vara hundägare ibland (även om jag älskar min hund mest på jorden och inte vill byta ut honom!!!!!), att jag är en telefonpratargalning, att jag är en städnarkoman, är en frukost-tjockis och att jag sjunger så fönstret skakar! DAGLIGEN! Sätter punkt nu..


Kommentarer
Postat av: Amanda

OJ!

1. Jag kan inte leva utan frukost! En god gröt, ägg, färskpressad juice, gott (gärna hembakt) bröd, smoothies vad sjutton som helst! JAG ÄLSKAR FRUKOST!

2. Städa, eller hur? Det är sjukt härligt. Alltid när vi städar hemma får jag toaletterna. Älskar att sitta och skrubba och tänka över livet samtidigt som man ser hur det blänker!

3. Musik och toner, how wonderful? Julia gillar dock inte mitt sjungande. Om än mindre mitt flöjtspelande.



See you when you get home again, Campus isn't the same without you!

2012-03-02 @ 16:54:38
URL: http://amandatillenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0