Ibland är det otroligt, att träning botar



Ont i magen, slut i kropp & knopp och ingen lust att springa, men vad gör det? tänkte jag och vips så var jag utanför huset, iklädd en massa träningskläder. Det rullade på bra faktiskt, ett behagligt joggtempo infann jag mig i, och vips så hade jag sprungit fem komma tre kilometer.

Ibland är det otroligt, att träning botar magont, ger energi och ger ny livslust och glädje. Det är otroligt att kroppen behöver så lite som lite motion. Och det är ju inte mycket begärt om vi tänker vad våra kroppar plågas av huvudet, kroppen ska få kretsloppet att funka inom oss och kroppen ska orka med att vi sitter vid datorer&tv-apparater i dåliga positoner och sitter stilla överlag. Lite träning är då inte mycket begärt.

Men nu ska jag sova, vi hörs imorgon, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0