Språkresan i stora drag

NU ska jag äntligen skriva ett inlägg om min språkresa, så som många önskat!
Om det är något jag glömer skriva om, så får ni väldigt gärna ställa frågor :)

Avresan:
Tisdagen den 13 juli vaknade jag i ren panik av att mamma knackade på min dörr och sa: "Jennifer vakna, du har försovit dig!"(mamma sa dagen innan att hon skulle gå upp vid fyra och bara skjutsa mig direkt, inte gå upp vid tre och äta frukost mm med mig ;)). Jag kastade på mig kläderna, borstade tänderna sedan åkte vi direkt. Man var ju såklart nervös. Tänk om man glömt något, eller om planet kraschar, eller min värdfamilj suger pungråtta! Aa jag tror ni fattar ;)
Väl framme på Arlanda blev jag och Linnea väl bemötna utav reseledarna. Anna-Märta var den som skulle leda oss genom denna resa.
När alla hade kommit var det bara att checka in bagaget och sedan skynda mot planet.
På planet fick vi nån äcklig bacon&tomatsås macka, usch, fy och blää! Hahaha.

Ankomsten:
När vi ladat i London,England fick vi hämta vårt bagage och därefter sitta och vänta 45 minuter. Därefter kom bussen som skulle ta oss till Torquay. Bussresan tog drygt 5 timmar,tror jag, inklusive halvtimmas matpaus.
När vi kom till Coachstation i Torquay var vi mycket spända. Sååklart skulle min och Linneas familj komma sist så vi fick vänta med våra nerver en timme...
Men snacka om att vi var nerviga när vi satt i bilen med Suzanne påväg mot vårt 3-veckors hem. Hon var iallafall trevlig och vi fick packa upp sakerna i lugn och ro! När det var middag sen vid halv sex träffade vi en annan tjej som bodde i familjen, Sara!

Sara kom in till oss precis när vi vaknat och sa Hejdå(när hon skulle åka hem till Spanien. Hon åkte ca 2 dagar före oss) och tog ett kort med oss! Hahaha jag ser såå pigg ut ;)
Från vänster: Jag, Linnea och Sara :)♥

Skolan:
Redan andra dagen fick vi åka till skolan för att göra ett s.k Placement test(?). Detta gjorde vi så att du kunde placera oss i rätt grupp efter hur duktiga vi var.
Rent allmänt så var skolan inge bra under dessa veckor. Det var riktigt tråkiga lektioner tycker jag. Vi gjorde bara fanetics(?) och man lärde sig inte så bra av det. Så skolan under dessa veckor var ett stort minus tyvär....

Vår ena lärare: Caroline.

Maten:
Maten var helt okej! I början fick vi bra mat hos familjen, men mot slutet fick jag och Linnea maträtter som vi sagt 1000 ggr innan att vi abslout inte kan äta! Men jo, det fick vi ändå.....
Vi hade inte fått några speciella mattider, men efter 2 veckor blev värdmamman skit sur och sa alla tider som vi ska följa. Annars tas maten undan. Lite drygt för alla andra fick äta när de ville -.-
Frukosten bestod utav en jätte bränd(helt svart) macka med smör och marmelad( eller chocklad på). Plus att vi fick en liten yoghurt ibland,  men dom sa typ jämt att dom var slut och att de glömt å köpa nya. Sure.
Lunchen var not good! En macka(som vi bara åt vecka ett, de andra veckorna slängde vi den), en chipspåse och ett "chokladkex".

Fritiden:
Tyvär var det lite mycket planerade aktiviteter! Man hade knappt någon fritid till shopping och så... Men vi hann shoppa ändå, så fort det fanns en halvtimmas mellanrum ;) Vi hade ju bokat STS explorer pass och det rekomenderar jag verkligen till alla som åker på språkresa! Det var många roliga aktiviteter, varav en var banana boat! :D

När vi åkte banana boat! Haha Ida var den enda som ramlade i vattnet ;)
Från vänster: En fransk, jag, en till fransk, Katja, Linn och i vattnet: Ida!

Ledarna:
Åhhh vad jag älskade vår ledare, Rio! Han var och är den mest underbara människa jag någonsin träffat. Saknar han som in i norden! Gud vad vi har skrattat både med och åt honom! Haha ;)
Han var en person som man pratade massvis med och hade riktigt kul med. Kan säga att det verkligen värkte i hjärtat när vi sa hejdå till honom utanför Madam Tussaue i London... Tårarna brännde bakom ögonlocken och jag fick bita mig rejält i läppen för att inte börja gråta. Han är en vänn för livet även om man bor 4 timmar med flyg härifrån! Jag önskar att jag kanske får träffa honom nån gång då jag besöker Frankrike! Det är nog en dröm jag har.... I (or we) love you RIO! Då, nu och föralltid♥

Från vänster: RIO, jag, Linn, Ida, Katja och Linnea!


International:
Vi åkte ju så att vi var med folk från andra länder! Det var kul, men lite jobbigt att man bara skulle jobba med de andra och inte med nån svensk nån gång! Men strunt samma ;)
Franskarna var så jävla roliga, haha. Eller dom var konstiga, men ändå kul. Jag har garvat sååå jäkla mycket åt två personer: Mathieu och Léo! Men jag tror inte det spelar så stor roll om man tar International eller Classic. Du får nog lika kul på bådera!

Hemresan:
På planet åkte vi med ERIK HASSLE!!!!!!!!!!!!!! En av mina favorit artister :D Men vågade inte fråga om foto eller autograf för han såg riktigt trött ut och vår ledare bad oss sitta still när vi stod upp i våra säten och "viskade": "Jag lovar, det är han!! Det är Erik hassle!! Jo men du vet han som sjunger: Don´t bring flowers after I`m dead...", "Jahaaa är det han, ofta!! COOOOOLT!".
Haha jag tror ni fattar varför vår svenske ledare blev lite irriterad ;)
Väl på Arlanda grät jag faktiskt inte! För jag visste ju att jag kommer få träffa dessa underbara människor igen. Dom är låångt ifrån att försvinna ur mitt hjärta♥

Tror jag fått med det mästa i stora drag! Jag rekomenderar verkligen att åka på språkresa. Ett minne för livet kan jag lova!! Ni får som sagt jätte gärna fråga om ni undrar något :)<3

Kommentarer
Postat av: Matilda

SV: hihi Tack =D

2010-09-05 @ 20:22:41
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Mina

Sv: Vilken tur <3



Jaa, det ser verkligen otrevligt ut :(



Språkresa är så himla nice :D Jag var själv på Isle of Wight när jag var 13, verkligen minne för livet :D

2010-09-05 @ 20:52:37
URL: http://minacoxner.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv, tack :)



hm, kolla med blogg.se eller gå in på inställningar sedan klicka i Lösenordskydda min blogg skriv ett ett användar namn + lösen och spara sedan klicka ur Lösenordskydda min blogg och spara det har funkat för mig :)

2010-09-05 @ 20:54:07
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; varsågod :9 det kom inte upp någon skylt nu :)

2010-09-05 @ 21:27:49
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: jennifer gräll

sv: ja det tycker jag verkligen du ska göra!

2010-09-05 @ 23:09:52
URL: http://blondinjennifer.blogg.se/
Postat av: jenny

tack ska du ha. låter kul med spårkresa

2010-09-06 @ 08:25:33
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vsg, tack så mycket. :D :D

2010-09-06 @ 10:02:33
URL: http://aifoss.blogg.se/
Postat av: linn

1. Kunde ni gå i bikini på stranden?

2. Är du nöjd med att ha valt just Torquay?

3. Finns det affärer inne i staden, som Body shop..?

4. Hade ni långt att åka från eran värdfamilj till staden?



Hoppas du kan svara till min mejl :D Har massa frågor!

2011-05-06 @ 23:51:54
URL: http://yolinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0