Power Yoga lite mer korrekt, om vi ska vara noggranna

Yoga. Power Yoga lite mer korrekt, om vi ska vara noggranna.
 
Samma tid och samma plats som förra veckan. Jag stiger in i salen, lite smått förväntansfull, och tar plats på en yogamatta som jag brer ut lite diskret i mitten av rummet. En svettdroppe porlar längst tinningen efter löpningen jag värmde upp med. Där är han, Josef, han som jag vill kalla för Jesus. Jag diggar honom dock stenhårt, han är nog coolare än många.
 
Vi startar passet och jag ställer mig på mattan. Finner tyngdpunkten i foten och fördelar en jämn vikt över fotsulan och så är vi igång. Solen och hunden och plankan och... Ja, allt! Så håller vi på i 55 minuter.
 
När passet är slut är min andning lugn, min puls låg och jag är lättad. Det känns alldeles lätt inuti hjärtat och i bröstet. Jag älskar känslan efter Yoga, den är guldvärd!
 
10 minuter snabb löpning, 55 minuter Yoga och en massa mat senare så är jag förjävla lycklig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0