Jag är dock inte så sup


Sju veckor och två dagar sedan jag sist tog en godisbit. Så i cirkus sju veckor har jag varit utan marabouchoklad och liknande. Känns jävligt bra.
 
Under hela sommaren har jag ätit ytterst lite godis och när jag stoppade i mig ett par dumlekolor där i juli och tänkte "det här är ju inte ens gott!", då bestämde jag mig för att sluta. Inget lösgodis, inge chips eller popcorn eller ostbågar ect. Totalförbjud på det. Eller förbjud och förbjud, jag äter det inte för att jag helt enkelt inte tycker det är värt att äta något onyttigt som jag bara tycker är äckligt. Då äter jag hellre mängder av annanas till samma fett&kolhydrats-värde, om det ska vara så.
 
Jag är dock inte så superB som det kanske låter, det slinker ner en och en annan skål med glass och diverse bakverk, sådant unnar jag mig gärna. Det blir dock inte så mycket av sådant heller, men någon gång ibland!
 
Det är så jävla skönt att inte ha något sockerberoende, och det är så jävla skön känsla när man försöker tvinga fram ett sug för att man vill äta glass, men om inte dregglet åker fram i mungipan så är det omöjligt att tvinga i sig glass. U-N-D-E-R-B-A-R-T! :-)
 
Hur ofta äter du godis, glass och/eller bakverk?
Min specialité; marängswiss! Bananer, grädde, glass, maränger och hemgjord chokladsås!
 
Vi måste komma ihåg att man faktiskt får unna sig något ibland. Inte varje dag, utan ibland. "Inget är så onyttigt så man aldrig kan äta det, men inget är heller så nyttigt så man kan äta hur mycket som helst av det"! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0