"Nu vill jag också ut och springa en mara eller två"

Det är tisdag, fast det känns som torsdag, och tröttheten har tagit över. Det har varit som vilken annan dag som helst, och det kanske är just det som gjort mig trött. Vakna, fixa till sig, åka till skolan, vara i skolan, plugga en massor och sen åka hem. Jag är dö-trött.
Jag äter massa yoghurt med kokos och hemgjord müsli, jag steker två äggmackor och dricker ett par glas apelsinjuice. Puh, min energi är åter i balans. Jag funderar på om jag ska springa eller inte, vilodag eller ej. Jag tränade igår så kanske borde jag utse denna trötta tisdag som en vilodag, eller kanske borde jag kämpa på med ett varv i spåret eller två. Det är ett svårt val.
För att fördriva tiden tills mitt val är gjort surfar jag runt på internet på mina vanliga träningssajter jag brukar besöka. Jag finner en länk till ett klipp på TV4 och jag trycker på play. Det är Martina Haag som pratar, hon som jag hört mycket om förut, men kanske aldrig lagt märke till på det där riktiga viset. Men nu är hon där, på skärmen.
Hon är kvinnan som, efter att ha fött fyra barn, gick från att springa 12 minuter till att springa mara efter mara. Hon är kvinnan med utstrålning och kvinnan som skrivit löparboken Hejaheja! som jag inom en snar framtid vill läsa. Hon är nog min förebild, när jag är 40 år vill jag också springa mara på mara.
Och kan en 40åring, kan jag! Så det så. Nu vill jag också ut och springa en mara eller två. Nåja, sugen på att springa ett par steg blev jag iallafall, det får räcka, jag är ju trots allt fortfarande trött.
BILD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0