Äggmacka



Jag är en frukostmänniska! Har alltid varit och kommer alltid vara, och idag var inget undantag. När jag vaknade 8:23 hann jag knappt dra på mig morgonrocken och gå ned för trappan innan magen började kurra och det var bara att duka fram frukost.

För ett par veckor sedan bestämde jag mig för att pröva en äggmacka, och sen dess är jag frälst. Så morgonens frukost fick bli jordgubbskräm, apelsinjuice och 2 st äggmackor.

How to do a äggmacka:
Ta en limpskiva och skär ut ett hål, lägg ner i en varm stekpanna (jag har på värmen 10/12)och knäck sedan ner ägget i brödets hål. Stek på båda sidorna tills ägget är perfekt och brödet har en krispig yta! :-)

Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0