Jag drömmer om något där borta, som inte finns här!

                                                                                    BILD
Jag drömmer om att åka till ett annat land. Till något land som inte är som mitt land, mitt Sverige. Jag vill komma till ett ställe där damsugare, diskmaskin och tv inte existerar, där glädje går före materiella ting. Jag resa och hjälpa andra, där jag samtidigt kommer lära mig själv. Jag vill uppleva hur det är att leva så simpelt och så enkelt.
 
Jag har under de senaste månaderna suttit som besatt och googlat volontärresor och läst bloggar om volontärer. Barnhem i Tanzania hit och delfinexpidition i Kenya dit, det finns så mycket!!
 
Jag SKA åka, jag har bestämt mig. Varenda öre kommer vara värt det, jag kommer lära mig så mycket och jag kommer älska det, att befinna mig i en kontinent som är waaaaay ifrån vad jag någonsin kan föreställa mig härifrån Sverige. Om jag åker nu i vinter, nästa vinter eller om 10 år, det spelar ingen roll, jag SKA åka någon gång!
 
Jag måste bara bestämma mig först... Ghana, Tanzania, Kenya, Zimbabwe eller Zambia.. AAAAHHH jag är kluven!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0