Cuz it's time for Africa

Shit pommes frites. Jag tar ett djupt andetag, kanske lite för djupt men jag försöker lugna mig själv. Det smset från mamma, det smset innehållande det jag vet kommer förändra mig och mitt liv. Dem orden som gör mig rädd, lycklig och jävligt glad på samma gång. Fast just nu är jag jävligt rädd.
 
"Nu har jag betalat fakturan för resan till Tanzania, du har **** kr kvar på kontot. Puss".
 
Fan, jag är nog något så förjäkla rädd. Och glad. Och lycklig.
 
Det är nu bokat och klart, den 9 februari åker jag till Arusha, Tanzania helt ensam. Inte för att sola och inte för att bada, utan för att vara volontär på ett barnhem i EN MÅNAD. Det är galet långt borta, det är galet ensamt och galet länge. Och sen så är det ju galet HÄFTIGT med!
 
Jag lägger mina nervositetskänslor åt sidan och längtar. Drömmer mig bort och längtar lite till. Om 3 månader och 10 dagar så står jag på Kilimanjaros flygplats och väntar på någon. Lite ensam, jävligt rädd och galet mycket förväntansfull. Det kommer bli galet bra!
 
Moshi - Bilder Moshi, Tanzania
Moshi - Bilder Moshi, Tanzania
Cus it's time for Africa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0