Jag kanske ska vila någon dag med?

 
Efter en hel vecka av desserter varje kväll, för stora portioner mat och för lite motion så bestämde jag mig, nu väntar hårdträning. Fram med papper och penna och jag börjar skissa på en plan. Löpning, gym, gruppass och morgonpromenader. Jag är på hugget och låter planerna flöda.
 
Planen sträcker sig från tisdagen som var idag till fredagen nästa vecka. Jag börjar skissa in promenader i min plan, morgonpromenader närmre bestämt, ca 05:30-06:30 varje dag. Jag lämnar det osagt för helgen och bestämmer att jag med frihet ska välja vilken tid på dygnet denna timme ska placeras ut på helgen.
 
Vidare fortsätter jag med träningen. Jag har svårt att bestämma om jag med noggrannhet ska planera in varenda pass i grund och botten eller om jag ska ge mig mer frihet. Efter lite tänkande slopar jag idèen med att bestämma till punkt och pricka, jag arbetar bäst under frihet och eget ansvar. Men det är så kul att skissa på denna plan att jag fortsätter och skriver ett par rader till. Exercises I want and have to do, namnger jag det. Ass'n ABS, boxercise och challenge börjar jag. Det ska jag hinna innan fredagen nästa vecka. Jag fortsätter; minst en löptur och minst ett gympass med 30 minuter crosstrainer plus armstyrka. Kanske ett pass spinning vore kul också. Och ett corepass på gymmet!? Listan på träningspass jag vill genomföra eskalerar och blir längre än listan över antal dagar. Jag kanske ska vila någon dag med?
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vila Jennifer, vila! Annars får du inte ut något av träningen vännen. Och jag vet att du behöver det även om du ogillar att slappa hemma. Mys med Pelle eller så, bara du får lite paus ibland. Dock hänger jag gärna med och tränar. Har en jobbig period nu så jag behöver lite draghjälp...

Svar: Efter ett förjäkla tungt pass i tisdags på Ass'n ABSen och löpningen så hade jag mjölksyra fram tills i fredags, så vila har jag verkligen gjort!! ;) Vi MÅSTE träna någon dag!! Vi höres om det!! <3
Jennifer

2012-11-06 @ 21:43:05
URL: http://amandatillenius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0