Mitt depp-mode som trotsigt dras upp. Högt i skyn av trädens topp.



Imorgon vankas (ja jag kör på ordet "vankas") det jobb (och jaa, jag kör på ytterligare ett inlägg där jag inleder att jag ska jobba!). Klockan 5.45 ringer klockan och 07.00 sitter jag framför datorn på kontoret och knappar in en massa siffror från den ena fakturan efter den andra. Efter jobbet, det vill säga runt 11, ska jag på ett sånthära värdelöst utvecklingssamtal i skolan. Och ja, jag hatar sånt. 30 minuter värdefull tid som blir till värdelös tid där jag ska sitta och säga:

"I matte vill jag ha A, eller kanske B, eller kanske C, eller vänta, jag BRYR mig inte! I franska vill jag ha A, eller kanske B, eller jag vet. Kanske ett F just för att det är så VÄRDELÖST!".

Förstår ni kanske att mitt depp-mode dras upp på hösta volym när det är utvecklingssamtal som dras på tal?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0