Romme!

Idag bär det av till Romme tillsammans med en del klasskamrater! Lite friluftsliv sådära. Jag som skrytit om hur bra jag är på slalom har mycket att leva upp till. Ojojoj. Men det ska nog gå bra. Brukar faktiskt hålla mig på benen (pepparpeppar) förutom en del missar man upplevt genom åren som slalomåkare!

Minns en gång när jag gick i sjuan. Lyckades övertala (okej, det var lätt) mamma att få åka till Kungsberget tillsammans med en vän. Efter en lång dag i backen började vi bli rejält trötta men tänkte att vi kör på sista timmen ändå. Kommer till en röd backe och jag påbörjar mitt störtlopp. Ser att det åker två pers där nere men gasar på en då, tänker att jag hinner emellan såvida inte tanterna är så jävla dåliga att de svänger (dom åkte sicksack över hela backen i snigelfart). Men jodå, jag lyckas åka på ena tjejens skidor och voltar ett x antal meter ned för backen. Jag ber så himmla mycket om ursäkt till tjejen och hon säger att det är lungt, det är ju trots allt jag (Jennifer) som skadat mig. Men då, när friden ligger som lugnast, drar tjejens kompis igång en utskällning på mig! Jag och min ömma kropp nickade lite fegt och sade förlåt tusen gånger till.

Skidåkning vare nu ja. Hörs!!

Tanja Poutiainen (FRANCE OUT)  Tanja Poutiainen of Finland takes 3rd place during the Alpine FIS Ski World Championships. Women's Giant Slalom on February 12, 2009 in Val d'Isere, France.   (Photo by Agence Zoom/Getty Images) *** Local Caption *** Tanja Poutiainen
Jennifer in action! Kind of....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0