Jag lyder och tar ett par promenadsteg

Vi samlas vid skolingången. Jag har på mig min röda löparjacka som lyser upp resten av min svarta outfit. Jag pluggar i hörlurarna och sätter på peppande musik, kanske lite för högt för att vara 10 på morgonen, men jag njuter ändå. Jag tar en klunk vatten ur min vattenflaska och sjunger med lite till musiken.

Vi börjar jogga, jag och resten av klassen. Vi har idrott och värmer upp inför konditionstestet vi ska göra. Jag har en känsla i magen av att det antingen kommer gå hur bra som helst, eller sämst. Det är en antingen-eller-dag!

Klara, färdiga, gå. Klassen sätter av och vi har påbörjat vårat löpartest. Jag springer förbi ett par löpare i hög fart. Ta inte ur er för hårt i början, påpekade min lärare innan, jag löd inte det rådet. Efter halva vägen ilar det i axeln, men mest är det huvudet som skriker sluuuuuta. Jag lyder och tar ett par promenadsteg.

Sista biten varvar jag gång och snabb löpning, jag kommer i mål på en-enligt mig- förjävligt dålig tid, men jag höll mig till klassens medel.

Jag har tusen anledningar att lämna fram till varför jag fick en "dålig" tid, men jag ska vara nöjd ändå.

Alla andra lämnar spåret och jag springer ett varv till, återigen lika dåligt, men jag är glad, dagens träning är avklarad, 11.00!


This jacket

0,5km uppvärmning (jogg och lite höga ben, spark i baken ect), 2,5km löpartest, 2,5km jogg (samma fart båda varven), 0,5km promenad som nedvarvning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0