Herregud, tävla idaaaag.

Shit! Idag ska jag tävla. Är ju van att tävla med hästarna, aldrig något annat, och med hästarna är man ett team. Man kämpar tillsammans, som en. Man behöver bara lita på halva sig själv och resten hästen. Men idag är det bara jag.

Kommer ihåg för ett halv år sen, kanske ett år. Då sprang jag för att inte bli tjock, eller kanske för att bli smal. Det enda som räknades var hur många kalorier som var brända och hur mycket jag rört mig på en dag. Jag vet  inte om jag ska skratta eller gråta när jag konstaterar fakta!

Minns när jag först hade gympa i skolan och försökte röra mig så mycket som möjligt i skolan. Även att äta så lite som möjligt. Skollunchen var ju lätt att skylla på att man inte käkar äcklig mat. Men direkt efter skolan var det till stallet. Slita så hårt som möjligt. Jag menar, ju hårdare man kör desstomer fett bränner man. Efter det var det middag och sedan in till stan för att gymma. Allt för att bränna kalorier, fast det fick bara jag veta. Resten av omgivningen fick se mig som en riktigt hurtig tjej med kärlek till träning. Men det va inte den jag var.

Men nu sitter jag här, flera månader senare, och ska tävla löpning! Nu är det inga kalorier som ska brännas. Nej nu är det kondition som ska byggas upp, muskler som ska pumpas och motivation som ska slipas! Nu är det vi jag mot världen! Nu är det jag som ska vinna på det! Jag ska inte längre stå på botten och tro att jag kämpar mot något bra när det egentligen bara går mer och mer nedåt. Nej nu ska jag bli bäst! Kvalitétspass och kalorier&kolhydrater i massor, det är det som krävs för att det ska funka. Och det är det jag VILL ha för att det ska gå!

Innan jag tråkar ut er så sätter vi punkt här. Vet inte heller hur jag ska fortsätta texten, är också lite mycket stressad. Vi tar igen allt senare. Men nu är vi påväg mot toppen. Iallafall jag. Hur är det med er? Hoppas ni också är påväg mot stjärnorna♥


Förra hösten kanske? Eller förra våren?

Kommentarer
Postat av: Micka

håller tummarna för dig gmn <3

lycka till! ;)

2011-08-13 @ 12:16:23

Kommentera inlägget här:

Vad heter fina du?:
Besöker du mig ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0